Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

«Έχω περάσει απ' όλες τις ερωτικές φάσεις.»




Χάρης Ρώμας

Στην πιο δύσκολη περίοδο της Ελλάδας, επιδεικνύετε μια απίστευτη δημιουργικότητα, καθώς αφενός στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα παρουσιάζετε την παράσταση «Αυτός που θα έσωζε τον κόσμο» και, αφετέρου, στο Εν Αθήναις παίζεται το έργο σας «Sex Revolution». 
Πάντα ήμουν πολυπράγμων. Συλλαμβάνω τις ιδέες, τις επεξεργάζομαι και, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου, ολοκληρώνονται. Το «Sex Revolution» ανέβηκε στο θέατρο πέρυσι με νέους ηθοποιούς και είναι μία ακόμα πτυχή της καλλιτεχνικής μου προσωπικότητας. Με ενδιαφέρει να εκπαιδεύω και να συνεργάζομαι με νεότερους επαγγελματίες. Μαθαίνω από τον τρόπο που σκέφτονται. Το κύριο μέλημά μου φέτος, δεδομένου ότι είχα αντιληφθεί πως η σειρά μου στην τηλεόραση θα αργήσει να ξεκινήσει, ήταν να κάνω θέατρο, που, αν και αποτελούσε πάντοτε την κύρια δουλειά μου, «καπελώθηκε» από την τηλεοπτική μου ιστορία. Στη μικρή οθόνη θα συνεργαστώ μόνο με τον ΑΝΤ1. Έχω άριστη σχέση με τους ανθρώπους του καναλιού και, εφόσον έχουμε συμφωνήσει ότι θα κάνουμε αυτό το σίριαλ, θα περιμένω. Θα επιστρέψω στην τηλεόραση απενοχοποιημένα και με μεγάλη χαρά. Είναι ένα μέσο το οποίο με έφερε σε επαφή με το πλατύ κοινό, πέρασα καλά και το αγαπώ. Η ολοκλήρωση του «Δεληγιάννειου Παρθεναγωγείου» είχε σηματοδοτήσει για εμένα το τέλος ενός κύκλου. Τότε ξεκίνησα να γράφω θεατρικά έργα μιας άλλης νοοτροπίας και μη αναμενόμενα από έναν κωμωδιογράφο. Έτσι προέκυψαν οι «Ράγες πίσω μου», έπειτα το «Η γηραιά ηθοποιός χάνει τον έλεγχο» και τώρα το «Αυτός που θα έσωζε τον κόσμο». Ήταν διακαής μου πόθος να επικοινωνήσω και με ένα άλλο θεατρόφιλο κοινό. Ξεκίνησα χρηματοδοτώντας τα σχέδιά μου, με τα λεφτά που έβγαλα από την τόσο... κατακριτέα από πολλούς τηλεόραση. Η επιτυχία μου σ’ αυτό το μέσο μού έδωσε τη δυνατότητα να κάνω πράξη τα όνειρά μου. Στο θέατρο δραστηριοποιούμαι ανελλιπώς επί τριάντα χρόνια, αλλά οι τόσο ιδιαίτερα προσωπικές δουλειές προέκυψαν την τελευταία πενταετία. Αυτό ήθελα επί της ουσίας να κάνω.
Φαντάζομαι ότι ήταν μεγάλο ρίσκο.
Παρότι το έργο είναι πολύ ιδιαίτερο και μιλά για δύσκολα πράγματα που μας απασχολούν όλους, όπως το αν υπάρχει Θεός ή αν η τρομοκρατία «δικαιολογείται» όταν φέρει το μανδύα της ιδεολογίας, αντιμετωπίζεται πολύ θετικά από τον κόσμο. Εμένα με ενδιέφερε κυρίως η ποιοτική αποδοχή του κοινού, χωρίς να σημαίνει ότι δεν με απασχολεί πώς θα λειτουργήσει και το ταμείο του θεάτρου.
Πιστεύετε στο Θεό; 
Γράφοντας, σκηνοθετώντας και παίζοντας στο έργο, άρχισα να πιστεύω πολύ περισσότερο στο Θεό. Στην πορεία της ζωής μου, τυπικά ακολουθούσα αυτό που μου έμαθαν οι γονείς μου. Ήμουν χριστιανός ορθόδοξος χωρίς καμία εμμονή. Με την πάροδο του χρόνου, μου γεννήθηκαν μάλλον αμφιβολίες για κάτι που μου δόθηκε ως δεδομένο. Άρχισα να το ψάχνω, δυσπιστώντας και υιοθετώντας πολλά από τα ερωτήματα που έχει η παράσταση, όπως «αν υπάρχει Θεός, γιατί συμβαίνουν όσα συμβαίνουν». Μετά την ολοκλήρωση του έργου όμως, άρχισα να βλέπω σημάδια γύρω μου τα οποία μου σηματοδοτούν την ύπαρξη μιας δύναμης που, αν την πιστέψεις πραγματικά, σε βοηθά. Σου δίνει τα κλειδιά για να ανοίξεις κάποιες πόρτες. Αυτή η σκέψη πλέον με κάνει πιο ήρεμο.
Περάσατε δύσκολες στιγμές στη ζωή σας;
Φυσικά και έχω περάσει δύσκολες στιγμές. Δεν υπάρχει ζωή όμως χωρίς τη δυστυχία που είναι συνυφασμένη με την ευτυχία.
Φτάσατε ποτέ οικονομικά στα όρια;
Ναι. Όταν ήμουν νέος, οι γονείς μου μου έκλεισαν την πόρτα, γιατί ενώ σπούδαζα γιατρός, ήθελα να γίνω καλλιτέχνης.
Έτυχε να μην έχετε ούτε τα αναγκαία;
Βέβαια. Χωρίς να γίνεται καθόλου αντιληπτό από τον τρόπο που φερόμουν και ενώ όλοι έλεγαν «Ο νεαρός αριστοκράτης από την πλούσια οικογένεια», έτυχε να περάσω και τέσσερις ημέρες τρώγοντας μόνο ρύζι. Το σκέφτομαι πλέον με νοσταλγία. Αυτές οι δυσκολίες, αν τις χειριστείς σωστά, γίνονται πολύτιμες αποσκευές, οι οποίες σε βοηθούν. Προάγεσαι ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνης. Για εμένα έγιναν το εφαλτήριο για καινούργια πράγματα. Και τώρα βιώνω δυσκολίες.
Σας επηρέασε οικονομικά η κρίση;
Δυσκολεύομαι. Έχω όμως τη σύνεση να καταλάβω ότι την ίδια ακριβώς κατάσταση βιώνει το 90% ενός λαού και κακώς δεν είμαστε ενωμένοι, αλλά κομματικοποιημένοι με έναν άγριο τρόπο ακόμα και τώρα. Άλλωστε, ποτέ δεν με ενδιέφερε η χλιδή. Ήμουν πιο πλούσιος μικρός, όταν βρισκόμουν στην ασφάλεια του γονεϊκού μου περιβάλλοντος, παρά τώρα. Έχω ζήσει με χρήματα και γι’ αυτό δεν έχω καθόλου τέτοιου είδους απωθημένα. Όμως κατάφερα και ο ίδιος να απολαμβάνω μια αξιοπρεπή ζωή και εύχομαι να συνεχιστεί, γιατί δεν υπάρχει πιο σημαντικό πράγμα από την αξιοπρέπεια.
Σε συνέντευξή σας σε κυριακάτικη εφημερίδα αναφερθήκατε σε ένα «μαύρο» δημοσίευμα, που ισχυριζόταν ότι έχετε AIDS. Αισθανθήκατε «κακοποίηση» τότε;
Είναι ένα θέμα που ανακυκλώνεται. Ξέρω ότι τραβά το ενδιαφέρον. Εγώ το θεωρώ λήξαν και δεν θέλω να το επαναφέρω, όχι γιατί φοβάμαι κάτι, αλλά επειδή θεωρώ ότι είναι εύκολη τροφή για λαϊκισμό. Συμβαίνει σε ανθρώπους που είναι «προβεβλημένοι» και «επώνυμοι» να τους... χρεώνουν διάφορα πράγματα. Εγώ αντιμετώπισα το παραπάνω θέμα δικαστικά πρώτα απ’ όλα, αλλά και οπλίζοντας τον εαυτό μου με μια περαιτέρω δύναμη. Τελικά μου έκανε καλό και αυτό. Έκανε πιο ισχυρό τον έρωτα που ζω. Δυνάμωσε τη σχέση μου. Δεν έχει νόημα να το αναμασώ προς τέρψιν του σαρκοβόρου κοινού. Ο Γκέμπελς, ο υπουργός προπαγάνδας του Χίτλερ, έλεγε «Αν καρφώσεις ένα καρφί στον τοίχο, το καρφί μπορεί βγει, αλλά η τρύπα θα μείνει». Δεν θέλω ξαφνικά να με συνδέουν με μια τέτοια κατάσταση. Έχω οικογένεια. Επηρεάζει τη μητέρα μου, τη σχέση μου, τη ζωή μου. Δεν με ορίζει ούτε με καθορίζει. Ήταν συγκεκριμένοι οι λόγοι για τους οποίους μου το είχαν προσάψει. Βρισκόμουν στο απόγειο μιας καριέρας. Το «Καφέ της Χαράς» σημείωνε μεγάλη επιτυχία. Ήμουν από όλες τις μεριές προβεβλημένος, αλλά και ευάλωτος. Γνώρισα το φθόνο, την κακία, τον κιτρινισμό και αυτά τα θεωρώ παρελκόμενα μιας καριέρας.
Δεν σας σόκαρε τότε;
Με σόκαρε, αλλά όλο αυτό μετουσιώθηκε σε δύναμη και στην προκειμένη περίπτωση και σε τέχνη. Ένα από τα επόμενα έργα που γράφω διαπραγματεύεται και αυτό το θέμα.
Πατώντας το όνομά σας στο Google, ένα από τα πρώτα αποτελέσματα είναι το «Χάρης Ρώμας γκέι». Μάλιστα, υπάρχει ένα κατάπτυστο δημοσίευμα εναντίον σας σε κάποιο blog, που βασίζεται σ’ αυτόν τον ερωτικό προσανατολισμό. Σας ενόχλησε, σας πίεσε, σκεφτήκατε να κινηθείτε δικαστικά; 
Είναι κάτι το οποίο δεν με απασχολεί καθόλου. Έχω κάνει μια σύνθετη ζωή. Έχω περάσει απ’ όλες τις ερωτικές φάσεις. Δεν το κρύβω. Το θεωρώ τιμή μου και καμάρι μου. Κατέληξα στις επιλογές που με ικανοποιούν και τις υποστηρίζω με μεγάλο σθένος. Δεν αναφέρομαι σ’ αυτά τα θέματα, γιατί δεν θέλω να ορίζουν την καλλιτεχνική μου προσωπικότητα. Επειδή σίγουρα είναι πιο «πικάντικα», εκεί θα στρέφονται οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων και εγώ δεν θέλω, όπως κάθε καλλιτέχνης που σέβεται τον εαυτό του, να γίνουν πιο καθοριστικά από το καλλιτεχνικό μου στίγμα. Από εκεί και πέρα θεωρώ, εφόσον αναφέρεσαι σε κατάπτυστο δημοσίευμα που έχει να κάνει με αυτό το θέμα, ότι αυτός που το γράφει δεν είναι πιο άντρας από εμένα. Το λέω με πλήρη συνείδηση. Εγώ αισθάνομαι 100% άντρας, ξέρω τι είδους επιλογή έχω κάνει και την υποστηρίζω με σθένος. Ποτέ δεν ένιωσα όμως κάτι διαφορετικό. Πάντα αισθανόμουν άντρας.
Από τον Γιάννη Βίτσα         ΠΗΓΗ www.myself.gr
Κάνοντας τις διακοπές του στις Μαλδίβες, ο Ταϊβανέζος, Will Ho, ήρθε αντιμέτωπος με ένα απίστευτο θέαμα. Η παραλία είχε ένα έντονο φωσφορίζον μπλε χρώμα. - See more at: http://perierga.gr/2014/01/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9/#sthash.JhISWQd3.dpuf
Κάνοντας τις διακοπές του στις Μαλδίβες, ο Ταϊβανέζος, Will Ho, ήρθε αντιμέτωπος με ένα απίστευτο θέαμα. Η παραλία είχε ένα έντονο φωσφορίζον μπλε χρώμα. - See more at: http://perierga.gr/2014/01/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9/#sthash.JhISWQd3.dpuf
Κάνοντας τις διακοπές του στις Μαλδίβες, ο Ταϊβανέζος, Will Ho, ήρθε αντιμέτωπος με ένα απίστευτο θέαμα. Η παραλία είχε ένα έντονο φωσφορίζον μπλε χρώμα. - See more at: http://perierga.gr/2014/01/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9/#sthash.JhISWQd3.dpuf
Κάνοντας τις διακοπές του στις Μαλδίβες, ο Ταϊβανέζος, Will Ho, ήρθε αντιμέτωπος με ένα απίστευτο θέαμα. Η παραλία είχε ένα έντονο φωσφορίζον μπλε χρώμα. - See more at: http://perierga.gr/2014/01/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9/#sthash.JhISWQd3.dpuf
Κάνοντας τις διακοπές του στις Μαλδίβες, ο Ταϊβανέζος, Will Ho, ήρθε αντιμέτωπος με ένα απίστευτο θέαμα. Η παραλία είχε ένα έντονο φωσφορίζον μπλε χρώμα. - See more at: http://perierga.gr/2014/01/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9/#sthash.JhISWQd3.dpuf
Κάνοντας τις διακοπές του στις Μαλδίβες, ο Ταϊβανέζος, Will Ho, ήρθε αντιμέτωπος με ένα απίστευτο θέαμα. Η παραλία είχε ένα έντονο φωσφορίζον μπλε χρώμα. - See more at: http://perierga.gr/2014/01/%CF%86%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%84%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9/#sthash.JhISWQd3.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου