Αμόλα καλούμπα!
28 | ΦΕΒ | 2014
Eίναι πολύχρωμοι, θυμίζουν τα παιδικά μας χρόνια και μέχρι.....
σήμερα οι χαρταετοί αποτελούν μια αγαπημένη παράδοση στη χώρα μας!
Πώς όμως ξεκίνησε η κατασκευή του χαρταετού;
Πηγαίνουμε πίσω στο 1000 π.Χ., στην Κίνα. Η κατασκευή του ξεκίνησε από εκεί – ο πρώτος χαρταετός ήταν φτιαγμένος από μετάξι και μπαμπού με τη μορφή δράκου, ιερό σύμβολο των Κινέζων, σχεδιασμένος από τους Κινέζους φιλόσοφους Mozi και Luban. Από την Κίνα πέρασε σε άλλες χώρες, στην Κορέα, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και έφτασε στην Ιαπωνία. Από την Ιαπωνία έφτασε στη μεσαιωνική Ευρώπη στα τέλη του 13ου αιώνα από τον Μάρκο Πόλο και σιγά σιγά μαθεύτηκε από χώρα σε χώρα.
Βέβαια, υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν πως τον 4ο αιώνα π.Χ. στην Αρχαία Αθήνα ο αρχιμηχανικός Αρχύτας του Τάραντος χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον αϊτό. Παλαιότερη αναφορά θα μπορούσε να θεωρηθεί η απεικόνιση σε ελληνικό αγγείο της κλασικής περιόδου, μιας κόρης που κρατά στα χέρια της λευκή σαΐτα δεμένη με νήμα, ένα είδος αετού δηλαδή, και την οποία ετοιμάζεται να πετάξει.
Το 1750 ο Βενιαμίν Φρανκλίνος δημοσίευσε ένα πείραμα για τον στατικό ηλεκτρισμό, πετώντας ένα χαρταετό κατά τη διάρκεια καταιγίδας, το οποίο προκάλεσε αστραπή.
Η περίοδος μεταξύ 1860 έως το 1910 ήταν η «χρυσή περίοδος των χαρταετών». Χρησιμοποιήθηκαν για πειράματα φυσικών, μετεωρολόγων, φωτογράφων και άλλων. O χαρταετός είναι πρόδρομος των αεροπλάνων και των αεροσκαφών, όμως, σε αντίθεση με τα αεροσκάφη, ο χαρταετός βασίζεται στον άνεμο και όχι στην προς τα εμπρός κίνηση για την παραγωγή ώθησης.
ΠΗΓΗ www.akous.gr
σήμερα οι χαρταετοί αποτελούν μια αγαπημένη παράδοση στη χώρα μας!
Πώς όμως ξεκίνησε η κατασκευή του χαρταετού;
Πηγαίνουμε πίσω στο 1000 π.Χ., στην Κίνα. Η κατασκευή του ξεκίνησε από εκεί – ο πρώτος χαρταετός ήταν φτιαγμένος από μετάξι και μπαμπού με τη μορφή δράκου, ιερό σύμβολο των Κινέζων, σχεδιασμένος από τους Κινέζους φιλόσοφους Mozi και Luban. Από την Κίνα πέρασε σε άλλες χώρες, στην Κορέα, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και έφτασε στην Ιαπωνία. Από την Ιαπωνία έφτασε στη μεσαιωνική Ευρώπη στα τέλη του 13ου αιώνα από τον Μάρκο Πόλο και σιγά σιγά μαθεύτηκε από χώρα σε χώρα.
Βέβαια, υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν πως τον 4ο αιώνα π.Χ. στην Αρχαία Αθήνα ο αρχιμηχανικός Αρχύτας του Τάραντος χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον αϊτό. Παλαιότερη αναφορά θα μπορούσε να θεωρηθεί η απεικόνιση σε ελληνικό αγγείο της κλασικής περιόδου, μιας κόρης που κρατά στα χέρια της λευκή σαΐτα δεμένη με νήμα, ένα είδος αετού δηλαδή, και την οποία ετοιμάζεται να πετάξει.
Το 1750 ο Βενιαμίν Φρανκλίνος δημοσίευσε ένα πείραμα για τον στατικό ηλεκτρισμό, πετώντας ένα χαρταετό κατά τη διάρκεια καταιγίδας, το οποίο προκάλεσε αστραπή.
Η περίοδος μεταξύ 1860 έως το 1910 ήταν η «χρυσή περίοδος των χαρταετών». Χρησιμοποιήθηκαν για πειράματα φυσικών, μετεωρολόγων, φωτογράφων και άλλων. O χαρταετός είναι πρόδρομος των αεροπλάνων και των αεροσκαφών, όμως, σε αντίθεση με τα αεροσκάφη, ο χαρταετός βασίζεται στον άνεμο και όχι στην προς τα εμπρός κίνηση για την παραγωγή ώθησης.
ΠΗΓΗ www.akous.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου